AccueilLigue 2017FAQRechercherS'enregistrerConnexion

Partagez | 

T3 a 9 ans et devient payant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
babass
Nain

MessageSujet: T3 a 9 ans et devient payant   Ven 03 Mai 2013, 08:53

Citation :
On 16th May 2013 T³ will become officially 9(!) years old. Time for a brief look into the past, the present and most important the future...

Starting as a small, simple script for the sign ups of the first bigger tournament in Brunswick (Germany), the system was given to the public in 2004. Organizers all over the country were immediately interested. Developed in a lot of spare time over the years, first breaking country and than language barriers, T³ has risen to be a unique platform for tournament and tabletop gamers in general.

Talking in numbers sounds like this:
* More than 10,000 tournaments mit 150,000(!) participants
* More than 18,000 registered players from over 40 countries
* More than 900 gaming clubs with more than 6000 members
* More than 100 supported tabletops
* Around 40 GB monthly traffic created by more than 25,000 website visitors
* Quite a lot of support requests

Although the growth has slowed down for the last 2-3 years this is a huge bunch of work to do and therefore we have to make a massive change. We worked hard on possible concepts with the help of the users' and community's feedback and this is the final decision:

Starting on 16th May 2013 a tournament with more than 18 players cannot be managed anymore on T³ free of charge. Anybody who would like to manage a tournament with more players easily online, is required to own a PremiumAccount from that date on. This service will cost 30 € / 40 Fr. / 125 zł and last for one year. It's not recurring, so no need for cumbersome cancellations. During the year you'll be able to create as many tournaments of any size as you wish. Tournaments without online administration stay at no costs. It's needless to say that existing tournaments will not be touched in any way.

We know that this step won't make everybody happy, but we think it's inevitable and we're certain that it can work out. If we're able to set up a stable financing, this would give us the possibility to work on all those current issues and unused ideas we've collected over the years. The code base is ancient and has reached its limits. The design is not really state-of-the-art and waaay from modern standards and possibilities. The usability needs a cleanup all over the page and cool ideas for usefull improvements could finally be realized.

As soon as the final work and tests are done and the translations are online, we'll fire up the PremiumAccounts. They will be required starting on the 16th.

With your understanding and your support we can bring T³ to the next level.

Écrit par Blackhawk
Revenir en haut Aller en bas
Manant
ALF : Avatar Légendaire du Floodeur

MessageSujet: Re: T3 a 9 ans et devient payant   Ven 03 Mai 2013, 09:00

J'ai vu et j'ai vraiment l'impression d'avoir le couteau sous la gorge....
http://blitz57.purforum.com
Alf

MessageSujet: Re: T3 a 9 ans et devient payant   Ven 03 Mai 2013, 10:46

D'un côté je me dis que tout ça doit couter des sous (non seulement en temps de conception, qu'ils n'ont jamais compté, mais aussi en hébergement) qu'ils ont su se rendre indispensables dans l'orga des tournoi, que ça n'est donc que justifié de devoir participer financièrement.

De l'autre côté je me dis que c'est une putain de stratégie marketing très en vogue actuellement : on te rend addict à un service gratuit puis on le blinde de pub à tel point qu'il devient insupportable (deezer, youtube) ou on te le fait payer le dit service (T3)

Et puis après je me dis aussi que les plus gros tournois que j'ai organisés l'ont été sans T3 (42 personnes aux joutes il y a 6-7 ans), que c'est seulement le 3ème tournoi pour lequel j'utilise T3 et que finalement faire la pub sur les forums des assos locales et extra-locales c'est tout de même bien plus efficace car on va chercher les joueurs où ils sont (alors que sur T3 c'est au joueur de faire la démarche de nous chercher).

Donc finalement, T3 c'est bien pratique mais pas indispensable. Le plus gros avantage c'est que les inscrits peuvent voir directement où en est leur inscription (correction de liste + paiement) sans qu'on aot à les en informer individuellement.

Dis-leur merde aux leaders !
(mais gentillement I love you)
babass
Nain

MessageSujet: Re: T3 a 9 ans et devient payant   Ven 03 Mai 2013, 14:08

et puis T3 est souvent bloqué sur les pc du boulot (pour ceux qui comme moi surfent surtout au boulot, car à la maison ils ont d'autres à faire)
rabanuts

MessageSujet: Re: T3 a 9 ans et devient payant   Lun 06 Mai 2013, 12:10

30€ pour un compte d'un an sur T3 pour organiser des tournoi de plus de 18 joueurs...
ça vous dit pas de faire organisateurs de tournoi officiel scratch , on s'inscrit, on fait payer 15€ pour mettre en ligne le tournoi de club qui n'en organise qu'un par an, et on transfert les mails...

ou alors on organise 2 tournoi de 18 joueurs le même jour, au même endroit dans 2 salles différentes (en haut, en bas) Rolling Eyes What a Face
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: T3 a 9 ans et devient payant   

T3 a 9 ans et devient payant
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1